Coca-Cola' nın 2014 yılının ilk yarısında dünya çapında izlediği reklam kampanyalarına ve satış sonrası elde ettiği sonuca bir göz atarsak, markanın pazarlama konusunda ne kadar başarılı olduğunu görebiliriz. Ulaşmak istediği hedef olan halkın, kalbine dokunacak; duyarlı, özellikle mutluluk ve birliktelik teması üzerine yoğunlaştığı reklam kampanyalarında her ülkenin etnik kimliğinden yararlanmayı da ihmal etmemiştir. Hem satış öncesi hemde satış sonrası için yaptığı reklamlar ve imzasını attığı çevreci projelerle, marka kendisine farklı bir imaj kazandırmaktadır.
Kolombiya'da dünyada en çok yağış alan Lloro şehrinde, halkın en büyük problemlerinden birisi de temiz kullanım sularının bulunmaması. Coca-Cola'nın yürütmüş olduğu proje dahilinde sokaklara yerleştirdikleri şişelerle halka temiz su temin edilmekte. Belki kalıcı bir çözüm yol değil ; ancak kampanyanın yaratıcılığı yadsınamaz.
Hindistan'da ise geri dönüşümü teşvik amaçlı yaptığı kampanyada insanların yüzlerini güldürmeyi de eksik etmiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder